Essentiële vaardigheid voor iedereen binnen een organisatie.
Feedback is niet weg te denken uit natuurkundige, fysiologische, technische en industriële concepten. Ook in de interactie tussen mensen is er directe en indirecte feedback. Er is zelfs een absolute noodzaak om feedback tussen mensen en in teams vaker en zéker ook effectiever toe te passen. Waarom gebeurt feedback geven in de praktijk dan nog zo weinig en herkent u dat? Waar wringt de schoen dan, wanneer het gaat over feedback geven en ontvangen? Mensen vinden feedback geven vaak spannend, omdat zij bang zijn voor de reactie van de feedbackontvanger, zoals bijvoorbeeld weerstand.Grofweg zijn er zowel bij de gever als bij de ontvanger van de feedback zaken te verbeteren:
Bestemd voor
Directie, managers en leidinggevenden, teamleiders, afdelingshoofden, vestigingsmanagers, district managers en alle andere medewerkers.
Resultaten van het trainingstraject
- Een écht open cultuur, waarin zaken benoemd en besproken kunnen worden;
- Verbetering van houding, gedrag en/of resultaten organisatiebreed;
- Creëren van een lerend team en organisatie, waardoor de onderlinge prestaties verbeteren;
- Verbetering van individuele en teamprestaties;
- Verbetering bij en ondersteuning van veranderingsprocessen;
- Doorlooptijden worden korter en de kwaliteit van inspanningen en resultaten worden beter.
Opbouw van het trainingstraject
Hierbij staan centraal de toepassing in de praktijk en het behalen van de leerdoelen en resultaten. Dat betekent dat deze training onder andere de volgende items kent:
- Schriftelijke intake van de deelnemers, waarbij leerdoelen worden geformuleerd;
- Een 1-daagse trainingssessie, in de vorm van twee dagdelen, aangevuld met een dagdeel intervisie;
- Totaal duurt deze training 1,5 dag, verdeeld over 1 dag en 0,5 dag, met een praktijk-periode van ongeveer 3 – 4 weken ertussen;
- Directe terugkoppeling naar, indien van toepassing, uw leidinggevende;
- Gedurende 6 maanden onbeperkte consultatiemogelijkheid over de realisatie van de leerdoelen;
- Optioneel: Management/Leiderschap coaching in de praktijk door de InRo-trainer.
Inhoud van het trainingstraject Situatiegericht Effectief Feedback geven
- Inzicht in het feit dat feedback een ontwikkelmethodiek is en geen becommentariëring;
- Inzicht in de vormen van feedback die ingezet kunnen worden;
- Feedback geven heeft steeds een doel, welke doelen zijn zoals realistisch in het kader van feedback geven;
- Inzicht in wat er in feedback aan de orde moet komen om het gewenste resultaat te bereiken;
- Effectief toepassen van de 5 G-methode, een door InRo ontwikkelde methodiek om effectief feedback te geven;
- Feedback leren geven ter verbetering van houding, gedrag en/of resultaten;
- Feedback leren geven ter verbetering van teamprestaties en bij ondersteuning van veranderingsprocessen;
- Hoe verder na eerder gegeven feedback, zonder verandering of verbetering bij de ontvanger.
Werkwijze tijdens de training
- ‘Vanuit de Praktijk naar de Praktijk’, de deelnemers oefenen op eigen werk-/ praktijk- situaties en ingebrachte cases door de trainer;
- Videosimulatie, simultaan simulatie, groepsdiscussie en interventiemethodieken worden toegepast;
- Er wordt gewerkt vanuit (realistische) leerdoelen.
Investering
Investering is afhankelijk van het aantal deelnemers en wordt met u afgestemd. Het maximaal aantal deelnemers voor deze training is acht. Uitgangspunt is twee dagdelen training en één dagdeel intervisie.
Investering: v.a. € 1.475,– ex. btw. per deelnemer.
Data 2022
Groep 1
Dag 1: 04 April
Dag 2: 26 April (ochtend)
Groep 2
Dag 1: 17 Mei
Dag 2: 07 Juni (ochtend)
Groep 3
Dag 1: 13 September
Dag 2: 11 Oktober (ochtend)
Groep 4
Dag 1: 18 Oktober
Dag 2: 08 November (ochtend)
Locatie
- Bij u op kantoor;
- Hotel van der Valk Nootdorp;
- HNK Den Haag, is op locatie bij InRo.
Inschrijven en vragen
Wilt u zich gelijk op een van de opgegeven data voor deze training inschrijven, dan kan dat onder dit bericht op LinkedIn, via een privé-bericht of per mail via rob@in-ro.nl.
Heeft u aanvullende vragen, dan horen wij graag van u via LinkedIn, telefonisch via 06 – 54 26 00 16 of via mail rob@in-ro.nl.